כיבוי אש בחיפה

איך להתמודד עם שרפות ואיך למנוע אותן ?

שירותי כיבוי אש בחיפה, כמו גם בכל הארץ, מופעלים על ידי הרשות הארצית לכבאות והצלה, שהיא הארגון הרשמי של מדינת ישראל הממונה על כיבוי דליקות, על מניעתן, ועל הצלת חיי אדם והצלת רכוש במקרים של שריפות. המשרד שאחראי לרשות הכבאות וההצלה הוא המשרד לביטחון הפנים ובראש הארגון עומד נציב הכבאות וההצלה – קצין בדרגת רב טפסר.

כיבוי אש בחיפה – באחריות המשרד לביטחון פנים

עד לשנת 2013 פעלו שירותי הכיבוי וההצלה במדינת ישראל במתווה מוניציפאלי שבו כל תחנה מקומית פעלה באופן עצמאי. האחריות לתפקוד מערך הכבאות הייתה של משרד הפנים. בשנת 2011 הועברה האחריות ממשרד הפנים למשרד לביטחון פנים. עם הקמת הרשות, בשנת 2013, הפך הארגון לבעל מבנה היררכי מסודר המונה שבעה מחוזות – מחוז צפון, מחוז חוף, מחוז דן, מחוז מרכז, מחוז דרום, מחוז ירושלים ומחוז יהודה ושומרון. בזמן שכוחות כיבוי האש לא עסוקים בטיפול בשריפות, הם עוסקים באימונים ובהדרכות על מנת שיהיו מוכנים בעת הצורך ברמה הגבוהה ביותר.

כיבוי אש בחיפה – אסון הכרמל

אחד הגורמים המרכזיים בשינוי דפוסי הפעולה של מערכות כיבוי אש בישראל בכלל, ושל כיבוי האש בחיפה בפרט, הייתה השריפה הגדולה בכרמל. אותה דליקת ענק, שאירעה בתחילת דצמבר 2010 ואשר בה נספו 44 בני אדם, שגרמה ל-17,000 אנשים להימלט מבתיהם ושכילתה כ-25,000 דונם של חורש טבעי בכרמל, חשפה ליקויים רבים בתחזוקת כלי הרכב של שירותי הכבאות בישראל.

שירותי כיבוי האש בחיפה שהתמודדו עם דליקת הענק שנחשבת לשריפה הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל, שנמשכה חמישה ימים עד שהצליחו להשתלט על הלהבות תוך שימוש במטוסי כיבוי אש שהגיעו מחו"ל, לא הצליחו להתמודד בעצמם עם האש. אל הכבאים מחיפה הצטרפו כמה מאות כבאים וכ-100 משאיות כיבוי למאמצים הכבירים שנעשו להשתלט על הלהבות. בין הנספים באסון היו שלושה כבאים – אחד מהם היה נער שהתנדב בתנועת הנוער 'צופי האש' של שירותי הכיבוי וההצלה.

 כמה עצות טובות שיעזרו לכם למנוע את השריפה הבאה:

הרחיקו תנורים, מפזרי חום וכל אביזר בעל אש גלויה מחפצים ומרהיטים, במיוחד מרהיטי עץ הנוטים להידלק במהירות.

אל תניחו בגדים על הרדיאטור ואל תהפכו אותו למייבש כביסה, זה עלול להיות מסוכן.אל תחסמו גם את פתחי האוורור של מפזרי החום.

הרחיקו חומרים דליקים כמו תרסיסים קוטלי חרקים ועוד מהמטבח,  במיוחד על יד התנור או הכיריים. הם עלולים להתלקח במהירות.

 


Fix-Home - מאמרים לבית ולגינה
שיווק ופרסום - אתרים למכירה